robininmarbella.reismee.nl

3 down, 5 to go

Lieve vrienden, familie en ander gespuis,

zoals ik een tijdje terug schreef dat ik er al 3 weken zat zit ik er nu al 3 maand. Ik heb nu nog iets minder dan 5 maand te gaan, maar ik wil voorlopig nog niet naar huis en de tijd gaat ontzettend snel. Hier hebben jullie weer een update van wat ik de laatste tijd heb uitgespookt in het verre zuiden.

6 januari, ik ken het alleen als de dag dat de kerstboom wordt afgetogen. Hier is El Dia de Reyes/Los Tres Reyes Magos een gigantisch feest. Waar wij van Sinterklaas en/of de Kerstman cadeautjes krijgen, krijgen de kinderen hier hun cadeaus van de Drie Koningen. In de middag was in Marbella een grote optocht die geleid werd door drie mannen verkleed als de Koningen (alle drie apart in veel te dure auto’s, alles in stijl hier. Weer iets anders dan Sinterklaas met drie pieten gepropt op de achterbank van een verroest pandaatje.)

De dag na Drie Koningen beginnen hier de Rebajas, een grote wintersale. Omdat ik dacht dat het wel hetzelfde zou zijn als de uitverkoop in Nederland ben ik op die dag - tegen de waarschuwing van mijn hostmum in - naar La Cañada gegaan, een groot winkelcentrum hier. Waar in Nederland een paar rekken afgeprijsd zijn, was hier elke winkel, de hele winkel, 50 tot 70% korting. In elke winkel stond dan ook, buiten de nog winkelende mensen om, een rij van zeker 50 man zigzaggend door de winkel.

Hetzelfde weekend ben ik begonnen met werken bij Hestia. Ontzettend leuk werk wel. De eigenaar organiseert trainingskampen voor de eerste teams van voetbal- en hockeyclubs. Nu het de winterstop is, komen die teams allemaal tegelijkertijd. Wat betekende dat ik op één dag 130 mannen liep te serveren. Leuk, dat wel, maar als enige vrouw tussen al die mannen kijken ze me aan alsof ik in m’n blootje loop te serveren

Aangezien het winter is, en ik niet in Thailand zit, had ik verwacht dat die Thaise massagevrouwtjes er nu niet waren. Dat bleek dus anders toen ik twee weken terug op het strand lag. Terwijl ik lekker lag te slapen hoorde ik opeens boven mij: 'joewantmasassieeee?'.Ook zou je denken dat ze na een no gracias wel weg zouden lopen. Blijkbaar was mijn nee dankje een teken voor haar om mijn voet te pakken en maar gewoon te beginnen met masseren. Nadat ik nog 20 keer had gezegd dat ik geen massage wou “Ai ken doe bek end het end … end….. end .. end end ….. if joe want?” is ze uiteindelijk maar weer verder gelopen. Wel 2 minuten een gratis massage.

Christian is vorige week de hele week ziek geweest. Op het laatste moment heeft hij mij en Hilde ook nog lekker aangestoken. Afgelopen woensdag om precies te zijn, wat betekend dat ik nu al dik een week ziek ben, heel fijn. Ondanks deze heerlijke griep waarvan je gaat blaffen (zo klinkt mijn hoest), ben ik wel naar Sevilla gegaan met Charlotte (een Belg) en Theresa, wat al een tijdje op de planning stond. Zaterdagochtend zijn we tijdens de storm (ik kan het een storm noemen als er 2 mensen zijn omgekomen en als bomen en verkeersborden omver lagen, toch?) in de bus naar Sevilla gegaan. Toen ik daar aan kwam ben ik op slag verliefd geworden op de stad. Het is daar echt super mooi, en een studentenstad, trouwens. Zondagavond ben ik weer thuis gekomen en tot op dat moment dacht ik dat ik mijn stem was verloren doordat ik uit was geweest en de muziek zo hard was in de flamencobar waar wij waren (die mensen zingen trouwens zonder microfoon en nog is het oorverdovend. Heel apart). Maar Hilde bleek haar stem ook kwijt te zijn, dus dat hoorde blijkbaar bij de griep. Dat ik de hele week al aan het fluisteren ben vindt Christian trouwens maar niks. Hij blijft maar roepen: “ROBIN STOP IT!!!!” Alsof ik dan wel opeens normaal ga praten.

Waar ik voor een 16 jarige wordt aan gezien omdat ik uit ga met de fiets denkt men ook dat ik oud genoeg ben om een 5 jarig kind te hebben. Ik zat een tijdje terug met Christian in de McDonalds waar een vrouw en man ons non-stop aan bleven staren staren. Je hoorde hun hersenen kraken hoe dit nou eigenlijk kon. Toen de vrouw me vroeg hoe oud MIJN kind was heb ik geantwoord dat hij 5 was, wat weer een discussie gaf tussen die man en vrouw over mijn leeftijd. Grappig

Iedereen nog sterkte met de vrieskou in Nederland. Ik hoop voor jullie dat het weer snel wat beter wordt.

Kusjes!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active